Одржана прва радионица о унапређењу онлајн наставе

Пре две године наш факултет је, као и факултети широм света, услед изненадних здравствених околности и ванредног стања, принудно прешао на извођење наставе на даљину. У том периоду наставници и сарадници су на различите начине тежили и да у овој медикализованој стварности студенти стекну једнако знање као и генерације пре њих, које су пратиле уживо наставу. Две године након ванредног стања, настава се и даље претежно одржава online, уз све већу тенденцију да се повећа број активности које се спроводе уживо. Ради сумирања постигнутих резултата у претходном периоду, као и дељењу стеченог искуства између наставника и сарадника, на Правном факултету Универзитета у Београду, у понедељак 21. фебруара 2022. године, одржана је Прва радионица о унапређењу online наставе. Радионица је одржана у хибридном формату, а радионици је укупно присуствовало 33 наставника.

Истичући значај континуираног рада на унапређењу наставног процеса и чињеницу да квалитет наставе није ствар појединца, већ заједничка одговорност наше институције и целог образовног система, радионицу су отворили продекан за наставу проф. др Бојан Милисављевић и управница Института за правне и друштвене науке проф. др Ивана Крстић.

Асистенткиња МА Валерија Дабетић је у оквиру свог излагања Дигитална писменост као овладавање идејама, а не пуко „куцање по тастатури“ присутнима презентовала резултате свог емпиријског истраживања, тј. три фокусиране групне дискусије спроведене на узорку од 20 наставника нашег факултета Ово истраживање, експлоративног типа, спроведено је у оквиру факултетског пројекта „Епидемија. Право. Друштво.“ са циљем заговарања опсежнијег истраживања које би једнако испитивало ставове, искуства и мишљења наставника и студентима, те било први корак ка реформи наставног процеса. Асистенткиња Дабетић је причала и о Кључу успешне комуникације са генерацијом Z и Alfa којима је матерњи језик „језик дигиталне технологије“ и дала корисне предлоге за припрему и изведбу наставе, као и проверу знања у дигиталном окружењу.

Петар Павловић, IT стручњак, одржао је излагање на тему Moodle може много – постављање материјала, креирање курса и прављење тестова за проверу знања, у оквиру кога је направио детаљан приказ начина рада платформе moodle и свим њеним могућностима које су до сада биле ређе коришћене упркос дугогодишњој примени ове платформе.

У наставку практичног дела радионице, још неколико наставника је поделило своје искуство у држању наставе и вежби представљањем различитих online алата. Стефан Јовановић, сарадник у настави, представио је алат за проверу знања под називом Socrative  који омогућава континуирано праћење рада студената и њихову самопроцену знања. Потом је проф. др Мирјана Дреновак представила онлајн алат Kahoot! који омогућава прављење квизова и давање анонимних одговора, као још један алат за формативно оцењивање. Асистенткиња са докторатом Маша Мишковић је презентовала online алат Draw.io који омогућава цртање на „табли“ и прављење корисних шема.

Поред излагача и остали присутни наставници су поделили своја искуства, те се дискутовало о томе колико ће начин одржавања наставе на даљину утицати на даљи изглед и структуру наставе у периоду када пандемије више не буде било. Изведен је закључак да је најважнији циљ да се студентима омогући што боље и модерније образовање у складу са савременим захтевима тржишта рада, и да то свакако подразумева да ће се и под „нормалним“ околностима задржати неки од представљених начина извођења наставе. Коначно, сви присутни су истакли колико је важно да ово буде само прва од многих радионица у оквиру којих ћемо сви заједно делити искуства о унапређењу наставног процеса.

Снимак одржане радионице

АНАЛИ

CRIMEN

НОВИ АРХИВ

ACTA DIURNA

Број 75 Јануар/ Јун 2024

Архиве