Oglas za javno nadmetanje za davanje u zakup lokala

Fondacija Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke

dana 13. januara 2023. godine raspisuje

O G L A S

ZA JAVNO NADMETANJE ZA DAVANJE U ZAKUP LOKALA

Daje se u zakup lokal površine 249m2 u prizemlju sa pripadajućim podrumom površine 100m2, u stambeno-poslovnoj zgradi Fondacije Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke, u Beogradu, u Ul. Terazije 39, ekstra zona, u viđenom stanju.

Lokal se daje u zakup na određeno vreme, na rok od 5 (pet) godina, s tim što se isti može produžavati za naredni isti, kraći ili duži period.

Početni iznos zakupnine je 994,17 din/m2 bez PDV za prizemlje i 497,09 din/m2 bez PDV za podrum, što iznosi ukupno 297.257,33 din bez PDV mesečno (Fondacija nije u sistemu PDV).

U lokalu se mogu obavljati sve delatnosti, osim organizovanje igara na sreću, kladionica i onih koje bukom, vibracijama, mirisima, dimom ili na drugi sličan način ometaju stanare zgrade na Terazijama 39 i okolnih zgrada u mirnom korišćenju stanova i poslovnih prostora.

Lokal se ne može davati u podzakup.

Kriterijum za izbor zakupca lokala je najviša ponuđena cena zakupnine po m2 oglašenog prostora prizemlja bez obračunatog PDV. Cena m2 podruma obračunava se u iznosu od 50% od cene po m2 prizemlja.

Komisija za sprovođenje postupka javnog nadmetanja zadržava pravo da na javnom nadmetanju promeni početni iznos zakupnine iz Oglasa, zavisno od vrsta prijavljenih delatnosti, radi potrebe usklađivanja sa iznosima zakupnina utvrđenim opštim aktom grada Beograda, kojim se uređuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor na teritoriji grada Beograda, važećim na dan otvaranja prijava.

Zakupodavac zadržava pravo da u budućnosti povećava iznos zakupnine postignut na javnom nadmetanju, radi potrebe usklađivanja sa iznosima zakupnina utvrđenim opštim aktom grada Beograda kojim se uređuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor na teritoriji grada Beograda.

Konačna visina zakupnine utvrđena na javnom nadmetanju u ukupnom iznosu, naknadno se ne može umanjivati.

Pravo učešća u javnom nadmetanju za davanje u zakup imaju fizička lica, kao i pravna lica i preduzetnici radi obavljanja registrovane delatnosti, koja uplate depozit i koja ispunjavaju uslove iz Oglasa.

Prijave se podnose u roku od 15 (petnaest) kalendarskih dana od dana objavljivanja Oglasa, najkasnije do 31. januara 2023. godine do 15,00 časova, neposredno na adresu Fondacije Milana Stefanovića – Smederevca i supruge Darinke, Beograd, Studentski trg broj 1.

Na zatvorenoj koverti ponuđač mora staviti napomenu: “Prijava za lokal – ne otvarati”.

Otvaranje prijava održaće se dana 1. februara 2023. godine u prostorijama Univerziteta u Beogradu na Studentskom trgu broj 1, u prizemlju, u kancelariji broj 2, s početkom u 10 časova, dok će se javno nadmetanje održati najkasnije u roku od tri radna dana od dana otvaranja prijava, na istom mestu. Zapisnik sa otvaranja prijava će biti dostavljen ponuđačima sa pozivom za javno nadmetanje i terminom održavanja, na adrese elektronske pošte dostavljene u prijavama.

Zakonski zastupnici ponuđača ili njihovi ovlašćeni predstavnici obavezni su da prisustvuju javnom nadmetanju i dužni su sa sobom poneti ličnu kartu. Ukoliko ovlašćeni predstavnici ponuđača prisustvuju otvaranju prijava, ovlašćenjem treba da, pored učestvovanja u javnom nadmetanju, bude obuhvaćeno i prisustvovanje otvaranju prijava.

             Prijava treba da sadrži sledeće elemente da bi bila potpuna i uredna:

  1. Podaci o podnosiocu Prijave:

– za pravna lica: naziv pravnog lica, sedište, adresu elektronske pošte, lice za kontakt, kontakt telefon, izvod o registraciji privrednog subjekta kod nadležnog organa, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke kod koje ima račun, kopiju rešenja o dodeljenom poreskom identifikacionom broju, ime i prezime lica ovlašćenog za zastupanje (direktor), overen OP obrazac, podatak o delatnosti koju će obavljati u lokalu i punomoćje ukoliko podnosilac prijave ima zastupnika;

– za preduzetnike: ime i prezime preduzetnika, adresu prebivališta ili sedište, adresu elektronske pošte, fotokopiju lične karte bez čipa ili očitanu biometrijsku ličnu kartu preduzetnika, jedinstveni matični broj građanina i kontakt telefon, naziv radnje, izvod o registraciji privrednog subjekta kod nadležnog organa, kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a, kopiju ugovora o otvaranju i vođenju računa kod poslovne banke kod koje ima račun, kopiju rešenja o dodeljenom poreskom identifikacionom broju, ime i prezime lica ovlašćenog za zastupanje, overen OP obrazac, podatke o delatnosti koju će obavljati u predmetnom lokalu i punomoćje, ukoliko podnosilac prijave ima zastupnika;

– za fizička lica: ime i prezime ponuđača, adresu prebivališta, adresu elektronske pošte, fotokopiju lične karte bez čipa ili očitanu biometrijsku ličnu kartu, jedinstveni matični broj građanina i kontakt telefon,  

2. Izjava o prihvatanju svih uslova iz Oglasa za javno nadmetanje za davanje u u zakup lokala površine 249m2 u prizemlju sa pripadajućim podrumom površine 100m2, u stambeno-poslovnoj zgradi Fondacije Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke, u Beogradu, u Ul. Terazije 39 (izjavu overavaju kod javnog beležnika samo fizička lica);

3. Izjava o spremnosti ulaganja sopstvenih sredstava u adaptaciju i opremanje lokala površine 249m2 u prizemlju sa pripadajućim podrumom površine 100m2, u stambeno-poslovnoj zgradi Fondacije Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke, u Beogradu, u Ul. Terazije 39 (izjavu overavaju kod javnog beležnika samo fizička lica);

4. Izjavu o preuzimanju obaveza plaćanja troškova koji terete lokal površine 249m2 u prizemlju sa pripadajućim podrumom površine 100m2, u stambeno-poslovnoj zgradi Fondacije Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke, u Beogradu, u Ul. Terazije 39 (električna energija, komunalne usluge, održavanje zgrade i dr.) i troškova tekućeg održavanja i hitnih intervencija u lokalu (izjavu overavaju kod javnog beležnika samo fizička lica);

5. Ukoliko je ponuđač trenutni zakupac ili je bio zakupac stambenog ili poslovnog prostora zakupodavca, potrebno je da dostavi potvrdu o izmirenim obavezama prema zakupodavcu po osnovu zakupa, i potvrde o izmirenim obavezama za utrošenu električnu energiju, komunalne i druge usluge.

6. Dokaz o uplati depozita u iznosu od 150.000,00 dinara na račun Fondacije Milana Stefanovića-Smederevca i supruge Darinke: 160-217291-43. – Uplata depozita od strane lica koje nije podnosilac prijave neće biti prihvaćena, te će se prijava uz tako uplaćeni depozit smatrati neurednom.

U slučaju da ponuđač ne bude izabran kao najpovoljniji, depozit se vraća u roku od 7 dana od dana donošenja Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača (u prijavi obavezno navesti broj računa na koji će se izvršiti povraćaj depozita).

Smatraće se da je ponuđač odustao od zakupa predmetne nepokretnosti, čime gubi pravo na povraćaj depozita, u sledećim slučajevima:

– ukoliko ponuđač ne prihvati usklađivanje početne visine zakupnine sa zakupninom utvrđenom opštim aktom grada Beograda,

– ukoliko bude izabran za najpovoljnijeg ponuđača, a ne potpiše ugovor o zakupu nepokretnosti u roku od 5 (pet) dana od dana prijema poziva za zaključenje ugovora,

– ukoliko dostavi prijavu za učešće u postupku a ne prisustvuje javnom nadmetanju.

U navedenim slučajevima pristupiće se pozivanju sledećeg najpovoljnijeg ponuđača, radi zaključenja ugovora o zakupu.

Depozit ponuđača, čija je ponuda prihvaćena i sa kojim će biti zaključen ugovor o zakupu, ostaje na računu zakupodavca do kraja zakupodavnog odnosa, kao osnov obezbeđenja za slučaj postojanja neplaćenih računa nakon iseljenja.

Na otvaranju prijava Komisija ne ulazi u ispravnost istih već evidentira prijavljene delatnosti radi utvrđivanja novog početnog iznosa zakupnine. Početni iznos zakupnine odrediće ona prijavljena delatnost koja ima najviši početni iznos zakupnine prema opštem aktu grada Beograda, kojim se uređuje početni iznos zakupnine za poslovni prostor na teritoriji grada Beograda.

Proverom likvidnosti ponuđača, zakupodavac zadržava pravo da prijavu prihvati ili odbije bez obzira na urednost dostavljene prijave i ispunjenost ostalih uslova za dodelu ugovora.

Ponuđači čije su prijave blagovremene i potpune, biće pisanim putem pozvani na javno nadmetanje, dostavljanjem poziva na adresu elektronske pošte iz prijave. Pozivi poslati na navedene elektronske adrese smatraće se uredno dostavljenim, bez obzira na potvrdu o prijemu od strane ponuđača, odnosno takav imejl će se smatrati pisanim dokazom o tome da je ponuđač obavešten o terminu i pozvan na javno nadmetanje.  

Mesečnu zakupninu na odgovarajućim obrascima koje će dobiti na licu mesta, ponuđači nude po m2 prizemlja bez obračunatog PDV, dok se zakupnina za podrum obračunava u iznosu od 50% od iznosa zakupnine za prizemlje. Ponuđena zakupnina biće pročitana javno svim ponuđačima na licu mesta. Ponuđači će biti pozivani da ponude veći iznos zakupnine sve dok za tim bude bilo interesovanja. Svoju konačnu ponudu ponuđači su dužni da upišu na odgovarajući obrazac i potpišu.

U slučaju da dva ili više ponuđača u postupku javnog nadmetanja ponude istu visinu zakupnine, biće pozvani da na licu mesta na novim obrascima ponude novi uvećani iznos zakupnine u odnosu na prethodno datu ponudu. Ukoliko ponuđači ne dostave novu ponudu ili dostave ponudu sa istim iznosom zakupnine, Komisija će izbor najpovoljnijeg ponuđača izvršiti putem žreba.

Prilikom zaključenja ugovora o zakupu, a pre zapisničke primopredaje nepokretnosti, najpovoljniji ponuđač je u obavezi da na ime avansa uplati iznos od tri mesečne zakupnine, koji će biti korišćen kao depozit za slučaj postojanja neplaćenih zakupnina nakon iseljenja.

            Zakupac – fizičko lice, koji nema registrovanu preduzetničku radnju, dužan je da najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, dostavi rešenje nadležnog organa o upisu radnje u odgovarajući registar, potvrdu o dodeljenom PIB-u i ugovor sa bankom o otvaranju i vođenju računa. Ukoliko zakupac – fizičko lice ne dostavi navedenu dokumentaciju u gore navedenom roku, ugovor o zakupu će se smatrati raskinutim.

Razgledanje lokala može se izvršiti u terminima od 9,00-15,30 časova radnim danima, najavom na broj telefona: 3207-425 i 3207-426.

Podnosioci nepotpune i/ili neblagovremene prijave ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, a nepotpune i/ili neblagovremene prijave se odbacuju.

O izvršenom izboru zakupca ponuđači će biti pismeno obavešteni u roku od 8 (osam) dana od dana donošenja odluke.

Ponuđači imaju pravo na prigovor koji se izjavljuje Odboru Fondacije preko Komisije za sprovođenje postupka za davanje u zakup lokala u roku od 8 (osam) dana od dana prijema obaveštenja.

Archives