Početna

Usklađeno poslovanje (eng. Compliance) kao jedan od poslovnih principa i strateških ciljeva u poslovanju privrednih subjekata, kao i funkcija kontrole usklađenosti poslovanja, u smislu organizacionog dela sistema unutrašnjih kontrola zadužena da identifikuje i nadzire rizike koji nastaju kao posledica neusklađenog poslovanja, prepoznati su kao neophodni preduslovi za održivo i uspešno poslovanje privrednih subjekata i napredak društva u celini. U uporednoj praksi, podsticanje poslovne etike, kulture i usklađenosti poslovanja predstavlja ne samo deo regulatorne strategije organa javne uprave, već i novu dimenziju u radu tužilaštava i sudova u suzbijanju privrednog kriminaliteta.
U savremenim uslovima, usklađeno poslovanje podrazumeva različite aspekte odgovornog poslovanja i različite tematske oblasti, kao što su: transparentnost u poslovanju, zaštita potrošača, sprečavanje korupcije, sprečavanje sukoba interesa, zaštita podataka o ličnosti, sprečavanje pranja novca, itd. Takođe, usklađenost poslovanja je ključna za adekvatno upravljanje rizicima u novim oblastima kao što su ESG (Environmental, Social and Governance), digitalizacija poslovanja, upotreba blokčejn tehnologije itd. Ovim temama funkcija usklađenosti poslovanja se bavi kroz metodologiju i različite aktivnosti koje bi trebalo da omoguće pravovremeno prepoznavanje rizika koji nastaju u poslovanju privrednog subjekta, njegovu eliminaciju ili smanjenje na prihvatljivu meru. Glavni zadatak funkcije kontrole usklađenosti poslovanja je da spreči negativne efekte po kompaniju, u smislu njene reputacije, poslovnog rezultata i administrativnih kazni, ali i da zaštiti interese pojedinaca (korisnika roba i usluga).
Kako je reč o mladoj poslovnoj funkciji, odnosno sistemu upravljanja rizicima koji podrazumeva ne samo radno angažovanje zaposlenih na poslovima usklađenosti poslovanja, već i advokata i konsultanata, Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu prepoznao je potrebu za dodatnom i specijalizovanom edukacijom na temu usklađenosti u poslovanju. Pravni fakultet je prva visokoobrazovna ustanova u regionu koja ima studijski program na temu usklađenosti u poslovanju. Ovaj program se, u formi studija za inovaciju (specijalizaciju) znanja, realizuje uz podršku Udruženja za usklađenost u poslovanju. Počev od 2023. godine, nastavu su pohađale dve generacije polaznika, odnosno ukupno 143 polaznika zaposlenih u javnom i privatnom sektoru.
NASTAVA
Iako svaka pojedinačna tematska oblast usklađenosti poslovanja može predstavljati specijalizovanu tematsku edukaciju, cilj Fakulteta je da zainteresovanima ponudi jedan program opšteg karaktera u formi studija za inovaciju znanja, koji će obuhvatiti sve najznačajnije aspekte ove funkcije, ali i objasniti razloge za njeno postojanje i ekspanziju.
Nastava u 2025. godini obuhvata preko 60 časova predavanja, tematske radionice, pripremu za polaganje ispita. Ukupni fond časova iznosiće 75-80 časova nastave. Početak predavanja planiran je za kraj septembra 2025. godine (subota, 27. septembar).
Po završetku Studija polaznici dobijaju Uverenje (Sertifikat) Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu o pohađanju Studija, a kad polože završni ispit dobijaju Uverenje o položenom završnom ispitu.
Za više informacija o tematskim celinama i predavačima kliknite OVDE.
ŠKOLARINA
Školarina za studije koje će se odvijati u 2025. godini iznosi 93.600 dinara (78.000 dinara + PDV) i plaća se u celosti pre početka nastave.
Školarinom su obuhvaćeni svi časovi nastave (predavanja, radionice, priprema za ispit), propratni materijali i polaganje završnog ispita.
Članovi Udruženja za usklađenost u poslovanju imaju popust u visini iznosa individualne godišnje članarine, uz prethodnu prijavu Udruženju, koje Fakultetu potvrđuje status individualnog ili korporativnog člana Udruženja.
Tužilački i sudijski saradnici mogu se prijaviti na konkurs za dodelu deset stipendija za upis na Studije za inovaciju znanja „Usklađenost poslovanja“ – preuzmite formular za prijavu
Uplata školarine se vrši na sledeći način, uz obaveznu naznaku poziva na broj odobrenja.
Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu
Bulevar kralja Aleksandra 67, 11000 Beograd
Broj tekućeg računa: 840-1439666-55
poziv na broj odobrenja: 90
UPIS POLAZNIKA TREĆE GENERACIJE
Upis na Studije za inovaciju znanja „Usklađenost poslovanja“ u 2025. godini (III generacija polaznika) traje do 23. septembra 2025.
Uz upisnicu dostavlja se i dokaz o stečenom visokom obrazovanju (uverenje, diploma) u elektronskom obliku (skenirano).
Upisnicu na studije možete preuzeti OVDE
UPRAVNIK STUDIJA
Upravnica studija je prof. dr Tatjana Jovanić.
DODATNE INFORMACIJE
Dodatne informacije o studijama mogu se dobiti preko sledeće adrese elektronske pošte: compliance@ius.bg.ac.rs